Πέμπτη, 30 Ιουνίου 2011

ΑΝΕΡΓΙΑ -ΠΟΔΟΠΑΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ

Ευχαριστούμε θερμά ένα φίλο από τη Γερμανία που επικονώνησε μαζί μας μέσω e-mail, για τα ενθαρρυντικά του λόγια και για τη διάθεση του να ενισχύσει οικονομικά τον αγώνα μας. Αν και δεν έχουμε τραπεζικό λογαριασμό που μας ρώτησε για να μπορέσει να μας ενισχύσει, του ζητήσαμε να μας στείλει ένα πιο αναλυτικό μήνυμα για την κατάσταση των ανέργων στη Γερμανία. Παρακάτω δημοσιεύουμε το πολύ ενδιαφέρον μύνημα που μας έστειλε.
Ζητούμε συγνώμη από τους αναγνώστες μας για την καθυστερημένη δημοσίευση (το μήνυμα μας ήρθε στις 26 Ιουνίου), αλλά όλες αυτές τις ημέρες είμαστε στο Σύνταγμα και τους δρόμους με αποτέλεσμα να παραμελλήσουμε την ενημέρωση του blog.
Ευχαριστούμε και πάλι το φίλο μας για τη σημαντική ενημέρωση που μας έδωσε και ευχόμαστε σε αυτόν και στους συναδέλφους του εργαζόμενους στη Γερμανία, να τους δούμε σύντομα στον αγώνα και με επιτυχία να υπερασπιστούν τη ζωή και την αξιοπρέπεια τους απέναντι στη βαρβαρότητα που και αυτοί βιώνουν.

Σας χαιρετω απο την ηγετιδα της υποτελειας
Χωρις να θελω να δωσω πολιτικη χρεια στην ενημερωση μου ,διοτι ποτε δεν το εκανα αυτο ως επισης ποτε δεν μου αρεσε και αρεσει να ανηκω καπου και να γινωμαι φερεφωνο καποιου Τα θεωρω ολα αυτα καραμελες για να χωρισουν εμας το δηθεν εκλογικο σωμα και κυριαρχο λαο σε φατριες ετσι ωστε να μας φανατίζουν και εμβολιάσουν κατάλληλα.
Οσον αφορα την εδω κατασταση εχει κατα την γνωμη μου ως εξης
  1. Οταν κατα το 2003 περιπου η τοτε σοσιαλιστικη τυπου ΠΑΣΟΚ κυβερνηση Schröder δεν μπορουσε να αντιμετωπισει το τρομακτικο αριθμο των ανεργων των 5 εκατ. και πανω και τον εκβιασμο των μεγαλων εταιρειων για μεταφορα των εργοστασιων των σε πιο φθηνες δηλ.ξεκολες χωρες ,συστησε επιτροπη για εξευρεση λυσης υπο τον Peter Hartz εξ ου και το ονομα του στη μετεπειτα μεταρυθμιση.Μια φαρσοκωμωδια χωρις αλλο προηγουμενο δηλ. κατα το ο λυκος φυλαει τα προβατα,ενα ηγετικο στελεχος της VW ανελαβε να νοιαστει για την εργατια που ειναι ανεργη.
  2. Σταδιακα περικόπηκαν ολα τα οικονομικα ευεργετηματα των ανεργων δηλ επιδομα ανεργειας αρχικα 75%του τελευταιου μισθου, χρονος διαρκειας τουλ.2 ετων δηλ. ολα τα περιτα εξοδα που στην ουσία  προερχονταν απο τις δικες μας εισφορες που μηνιαια παρακρατουντο κατά το ημισυ απο εργοδοτη και εργαζομενο και αντ αυτου συγροτηση μιας τεραστιας συγχρονης  δημοσιας μηχανης κατα το αλλαζε ο Παντελιος....... που σκοπο ειχε τη αριθμητικη μειωση των ανεργων .Αυτη η μηχανη πληρει ολα τα κριτηρια μιας κανονικης ιδιωτικης επειχειρησης με σκοπο το κερδος. Κερδος φυσικα ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ γι αυτο πρεπει και βρεθηκε τροπος ουτως ωστε να μειωθει η ανεργεια ολα αυτα στα χαρτια με τη μεθοδο της μετατοπισησης των ανεργων σε λιστες εταιρειων περαιτερω δανεισμου του εργατικου δυναμικου τους σε μεγαλοεργοδοτες με μισθους κατωτερους των συμβασεων δηλ. με ενα σμπαρο δυο τρυγονια η επισης εγγραφη τους εκ περιτροπης σε διαφορα σεμιναρια ενος μηνος τα οποια εκτελουντο απο διαφορες ιδιωτ.εταιρειες κορακια. Κατα τη διαρκεια των σεμιναριων ο ανεργος ηταν πλεον δηλωμενος ως εργαζομενος της εταιρειας αρα μειωση ανεργειας
  3. Η μεταρυθμιση αυτη αλλαξε και κατι αλλο δηλ. μετα τη παροδο 1 ετους ανεργειας ο ανεργος μεταπηδα πλεον στη κοινωνικη προνοια οπου για να  εχει δικαιωμα επιδοματος πεινας πρεπει να εχει πλεον εξαντλησει ολα τα περιουσιακά του στοιχεια κινητα και ακινητα χρηματα κ.λπ και μετα απο σχολαστικο και εν μερει εξαθλιωτικο τροπο ανευρεσης πιθανων παραβατων καταφθανει στο κατωφλι των φιλανθρωπικων ιδρυματων γαι ενα πιατο φαγητο υπο την εποπτεια παντα του νταβατζη κρατους δηλ. μηνιαιως να δινεις ραπορτο τι εκανες και τι δεν εκανες. Φθανοντας σε αυτο το σταδιο ειναι δυσκολο να ορθοποδησεις διοτι προηγουμενως σου εχεις  αποκοπει απο την καλη κοινωνια των αγγελων. Ολα αυτα ειναι πορισματα απο ερευνες φιλανθρωπικων οργανωσεων που κτυπουν καμπανακι και ερωτουν τους κυβερνωντες πως ειναι δυνατον μια χωρα με υψηλους δεικτες DAX χρηματιστηριου ,υψηλο κατα κεφαλη εισοδημα κ.λ.π να εχει καθημερινα και περισοτερους ανθρωπους που ζουν κατω του οριου  φτωχειας
  4. Ενα ακομη δειγμα της εξαθλειωσης ειναι επισης να εχεις δουλεια αλλα αποδεδειγμενα να αναγκαζεσαι να πεφτεις στη αγκαλια του κρατους προνοιας ζητωντας επιδομα μεχρι να φτασεις το κατωτατο  οριο επιβιωσης. Που ακουστηκε αυτο να μην μπορεις να τα βγαλεις περα μονο απο την εργασια σου και το κρατος να ειναι υποχειριο πολυεθνικων κ.λ.π που καταπατουν νομιμα
  5. Κατα τα αλλα πανηγυριζει η μερκελ για μειωση ανεργειας , αναπτυξη και σταθεροτητα.Καραμελες εσωτερικης καταναλωσης και φιγουρα για τις επικειμενες εκλογες στα διαφορα κρατιδια. Το μαγαζι- κομμα πρεπει να διαφιμησει τα προιοντα του. Οσον αφορα τα χρεη τους κανενα σχολιο
Και παλι στη διαθεση σας
 
Με φιλικους χαιρετισμους
Ενας ακομη ανεργος50+

7 σχόλια:

  1. Η ανεργία μπορεί να καταπολεμηθεί και από εμάς, δημιουργώντας συμπληρωματικά νομίσματα, τράπεζες χρόνου, αστικούς αγρούς κλπ, με απόλυτα δημοκρατικές - κληρωτές διαδικασίες και γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων μας όλες τις γραφειοκρατίες τύπου ΟΑΕΔ, Τοπική Αυτοδιοίκηση κ.λ.π.

    Γιατί πρέπει πάντα μόνο να ζητάμε κάτι από κάποιους? ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΡΑΞΕΙΣ, χωρίς να σταματήσουμε να απαιτούμε τα δικαιώματά μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άποψη μου είναι ότι η κρίση και το φόρτωμα της στις πλάτες του εργαζόμενου κόσμου δεν είναι αποτέλεσμα της έλειψης δημοκρατίας, αλλά προκύπτει από το σύστημα, την παραγωγή και τις σχέσεις που διαμορφώνει στην κοινωνία.
    Με αυτή την έννοια, πόση διαφορά θα έχει στην πορεία το εναλλακτικό νόμισμα από τα υπόλοιπα νομίσματα;
    πόση διαφορά η τράπεζα χρόνου από την τράπεζα χρήματος;
    γιατί να είναι αποδοτικότερος ο αγρός στην πόλη από ότι στο χωριό;
    κλπ.

    Ό,τι υπάρχει στον κόσμο γύρω μας, ακόμα και αυτές οι τράπεζες δεν θα υπήρχαν χωρίς τη δουλειά μας.
    Δεν ζητάμε χάρες λοιπόν. Απαιτούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φυσικά και απαιτούμε τα δικαιώματά μας. Έτσι τελειώνει και το πρώτο σχόλιό μου. Για να δούμε όμως ποια είναι τα δικαιώματα που θέλουμε. Θέλουμε περισσότερα φτηνά δάνεια για να πάρουμε κι άλλα γιαλιστερά αυτοκίνητα? Θέλουμε κι άλλες θέσεις εργασίας σε καρέκλες "εργασίας" που παράγει μόνο χαρτιά που πάνε από το ένα γραφείο στο άλλο?

    Στο θέμα: Ένα συμπληρωματικό νόμισμα ή μία τράπεζα χρόνου ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ από την ΚΟΙΝΩΝΙΑ και δεν απαιτεί ΤΟΚΟ, ενώ είναι από την ίδια του τη φύση αντίθετο στη συσσώρευση ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ το οποίο διοχετεύεται όχι στην παραγωγή αλλά στην ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΑ, που είναι ακριβώς το μέγιστο πρόβλημα του χρηματοπιστωτικού καπιταλισμού. Αυτή είναι η γιγάντια ΠΟΙΟΤΙΚΗ διαφορά από το νόμισμα που ελέγχεται από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.
    Παρακαλώ ρίξτε μια ματιά τι έχουν κάνει άλλοι άνθρωποι σε άλλες χώρες (π.χ. Αργεντινή) σε ανάλογες περιπτώσεις απότομης αφαίρεσης νομίσματος από την κοινωνία ή/και μεγάλης ανεργίας.

    Δείτε ας πούμε το http://www.ithacahours.com/ (από τη δεκαετία του 70, με ανεργία τότε 25%) ή το http://en.wikipedia.org/wiki/WIR_Bank (από το 1934, μέσα στη διεθνή ύφεση, 16 μέλη τότε, 64.000 σήμερα) τα οποία ξεκίνησαν σε περιόδους κρίσης και ανεργίας.

    ΠΡΟΣΟΧΗ: Δε λέει κανείς να σταματήσουμε να αγωνιζόμαστε! Αλλά το να φτιάξεις κοινωνικούς θεσμούς αλληλεγγύης βοηθάει τους αγώνες, δεν τους κόβει. Εκτός κι αν είμαστε ακόμα στη λογική "άσε τον κόσμο να εξαθλιωθεί για να κάνει την επανάσταση", λογική τραγικά λάθος, γιατί ιστορικά αυτές οι περιπτώσεις παράγουν φασισμό και όχι κοινωνισμό.

    Οι αστικοί αγροί έχουν σημαντικά στοιχεία που τους διαφοροποιούν από την τυπική εμπορική γεωργία:
    Καλλιεργούμε, εκτός από λαχανικά, την αλληλεγγύη, την οικολογική συνείδηση, την εκπαίδευση των παιδιών σε δημιουργικές διαδικασίες και, τέλος, την τροφή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όταν λέω να απαιτήσουμε ως άνεργοι τα δικαιώματα μας εννοώ:
    - δουλειά
    - ταμείο ανεργίας για όσο είμαστε άνεργοι
    - πλήρης δωρεάν περίθαλψη για όλους
    - κοινωνική μέριμνα για τους άνεργους και όσους το εισόδημα τους δεν επαρκεί για να ζήσουν με στοιχειώδεις όρους

    Θα ήθελα να πω πολλά και πολύ περισσότερα, αλλά αυτά είναι βασικά και πιστεύω ότι είναι ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΓΚΗ να ικανοποιηθούν.
    Αλλιώς, εκτός από τις αυτοκτονίες που έχουν αυξηθεί ήδη, θα αυξηθούν δραματικά και οι θάνατοι από κρύο, έλειψη στέγης, τροφής και γιατρού...
    και όχι στο απώτερο μέλλον αλλά σε μερικούς μήνες!

    Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω από που ως που αυτά μπορεί να ταυτιστούν ή έστω να συγκριθούν με "φτηνά δάνεια, για γυαλιστερά αυτοκίνητα"! Θα ήθελα να διαβάσω την άποψη σου για το ποιά εσύ θεωρείς ότι είναι τα δικαιώματα που πρέπει να απαιτήσουμε. Μέχρι τώρα ανέφερες μόνο ποια είναι αυτά τα οποία ΔΕΝ πρέπει να απαιτήσουμε.

    Τελικά υπάρχει κάτι το οποίο θα πρέπει να ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ (και όχι ζητάμε, το τονίζω) από την εξουσία, είτε τοπική, είτε κεντρική;
    Πάντως αν μπορούμε να τα λύσουμε όλα με ένα πχ. "εναλλακτικό νόμισμα" τότε δεν καταλαβαίνω γιατί να απαιτήσουμε το οτιδήποτε...;!

    Δεν θέλω να μπω σε λεπτομερή αντιπαράθεση για την κάθε μια από τις προτάσεις σου. Θα αναφέρω μόνο ενδεικτικά το εξής.

    Πραγματικά οι "αστικοί αγροί" θα μπορούσαν να καλλιεργήσουν αλληλεγγύη, οικολογική συνείδηση, δημιουργικότητα στα παιδιά κλπ. Αυτά είναι καλά και επιθυμητά. Αν θέλουμε να κάνουμε τέτοιες δραστηριότητες όμως, καλό είναι να έχουμε πάντα κατά νου ποιά είναι τα όρια τους.

    Δεν μπορεί να παρουσιάζεται πχ. ο "αστικός αγρός" ως λύση στο πρόβλημα σίτισης που θα προκύψει για πολύ κόσμο. Τα νούμερα είναι αποκαλυπτικά. Μόνο μέσω των λαϊκων αγορών καταναλώνονται περίπου 700 εκατομμύρια τόνοι τροφής το χρόνο στο λεκανοπέδιο της Αθήνας! Αυτά θα τα παράξουμε καλλιεργώντας τα πάρκα και τις πλατείες;;

    Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "- δουλειά
    - ταμείο ανεργίας για όσο είμαστε άνεργοι
    - πλήρης δωρεάν περίθαλψη για όλους
    - κοινωνική μέριμνα για τους άνεργους και όσους το εισόδημα τους δεν επαρκεί για να ζήσουν με στοιχειώδεις όρους"
    Φυσικά δε διαφωνώ σε κάτι από αυτά, αν εξαιρέσεις το θέμα της "δουλειάς" όπου και θα έβαζα τον όρο εργασία και θα έψαχνα λίγο και την ίδια την έννοια. Θα έβαζα και άλλες κοινωνικές παροχές, π.χ. παιδικούς σταθμούς.

    -------------------------------------

    "Πάντως αν μπορούμε να τα λύσουμε όλα με ένα πχ. "εναλλακτικό νόμισμα" τότε δεν καταλαβαίνω γιατί να απαιτήσουμε το οτιδήποτε...;!"

    Δεν μίλησα ποτέ για εναλλακτικό νόμισμα, μιλάω για ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ νόμισμα. Πως θα πάρεις βενζίνη, πως θα πληρώσεις στη Λαϊκή ή στην Εφορία; Αναγκαστικά σε Ευρώ ή δραχμή ή ότι είναι τέλος πάντων.

    Δες το απλά.

    Είσαι ηλεκτρολόγος και είμαι υδραυλικός. Θέλω μια ηλεκτρολογική δουλειά μιας μέρας στο μαγαζί μου, θέλεις μια δουλειά υδραυλικού μιας μέρας στο σπίτι σου. Που είναι το πρόβλημα αν ΔΕΝ χρησιμοποιήσουμε Ευρώ;

    ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ!

    Όμως, ένας υδραυλικός και ένας ηλεκτρολόγος όπως του παραδείγματος, αν είναι άνεργοι ή απλά δεν περισεύουν ΕΥΡΩ για να φτιάξουν τις ζημιές τους, θα κοιτάνε τις βρύσες τους να στάζουν και τα φώτα τους να μη δουλεύουν και θα κλαίνε τη μοίρα τους που τους γέννησε φτωχούς.

    -------------------------------------

    "ο "αστικός αγρός" λύση στο πρόβλημα σίτισης... Μόνο μέσω των λαϊκων αγορών καταναλώνονται περίπου 700 εκατομμύρια τόνοι τροφής το χρόνο στο λεκανοπέδιο της Αθήνας! Αυτά θα τα παράξουμε καλλιεργώντας τα πάρκα και τις πλατείες;;"

    Φυσικά και δεν είναι πλήρης λύση στο πρόβλημα σίτισης και γι αυτό έβαλα πρώτα σα στόχο για τους αστικούς αγρούς την ανάπτυξη κοινοτικής ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ αλληλεγγύης.

    Αλλά λύση στο πρόβλημα σίτισης θα ήταν ανάπτυξη θεσμών μη νομισματικών αγορών μίας κοινότητας με βασικό άξονα τις υπηρεσίες στην πόλη, με μία αγροτική κοινότητα στην εγγύς μη-πόλη.

    Π.χ. μία κοινότητα στο Περιστέρι, που θα μπορούσαν τα μέλη της να προσφέρουν διάφορες υπηρεσίες (λογιστικές, προώθησης, οικοδομικές, σίτισης, στέγασης κ.λ.π., ανάλογα με τις δεξιότητες των μελών της), σε μία αγροτική κοινότητα στα Μεσόγεια, Φθιώτιδα, Έυβοια κ.λ.π. που θα πρόσφερε τρόφιμα) χρησιμοποιώντας ενδοκοινοτικό "νόμισμα" και όχι ευρώ.

    Και προσοχή, μιλάω για το εδώ και τώρα, για κοινότητες 100-500 ατόμων από την πόλη και όχι για όλη την πόλη, το σύνολο του πληθυσμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σε συνέχεια:

    "Τελικά υπάρχει κάτι το οποίο θα πρέπει να ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ (και όχι ζητάμε, το τονίζω) από την εξουσία, είτε τοπική, είτε κεντρική;"

    Θα γίνω λίγο κυνικός εδώ.
    Φυσικά και απαιτούμε. Πως όμως; Με τι κίνημα; Με 100 άτομα, όσο και να απαιτείς, όση φασαρία και να κάνεις, σε γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους όλοι οι γραφειοκράτες, ή σε ψεκάζουν σαν να είσαι κατσαρίδα, ή σε πετροβολούν, ή σε μπουζουριάζουν.

    Ενώ 100 άτομα, χωρίς να σταματήσουν να απαιτούν, με όποιο τρόπο, μπορούν ταυτόχρονα να φτιάξουν και μια κοινότητα αλληλεγγύης, όπου οι άνεργοι ή υποαπασχολούμενοι υδραυλικοί και ηλεκτρολόγοι, οι λογιστές και οι ψυκτικοί, οι γραφίστες και οι οδηγοί, οι Μπέϊμπυ Σίτερ και οι οικοδόμοι και οι διαφημιστές, πιθανόν θα λύσουν κάποια από τα προβλήματά τους ΑΜΕΣΑ και μάλιστα με όρους ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ και όχι ΚΕΡΔΟΥΣ.

    Και όταν ο συνάδελφος ή ο γείτονας σου, επίσης άνεργος ή με πολύ μειωμένα εισοδήματα, δει ότι η κόρη σου τελικά κάνει ιδιαίτερα χωρίς να πληρώνεις σε Ευρώ, ενώ η δική του δε μπορεί γιατί δεν έχει χρήματα, ότι έβαψες το σπίτι σου χωρίς να ξοδέψεις φράγκο, ενώ στο δικό του σκάνε οι τοίχοι γιατί δεν έχει Ευρώ, αν δει ότι πήρες ένα ωραίο ρουχαλάκι ή οικιακή συσκευή σε κοινοτικά ανταλλακτήρια ή χαριστικά καταστήματα, τότε θα δεις ότι θα σου ζητήσει ο ίδιος να συμμετέχει στην κοινότητα.

    Και έτσι πιθανόν να έρθει και στους κοινωνικούς αγώνες αύριο μεθαύριο, ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙ κοινωνική συνείδηση.

    Γιατί κοινωνική συνείδηση, σε μια κοινωνία προσανατολισμένη στο κέρδος και στην κατανάλωση, είναι τραγικά δύσκολο να αναπτυχθεί έτσι κι αλλιώς.
    (Ενδιαφέρον σε αυτό το θέμα στο YouTube το βίντεο Century of the self του BBC)

    Νομίζω ότι:

    ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ. ΤΩΡΑ, όχι αύριο.
    ΑΝ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΔΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΣΕ ΜΑΣ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ, ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ.
    Αν όχι, ας σκεφτούμε τι κάνουμε λάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. http://tvxs.gr/node/92157
    Αγροτικά προϊόντα φρέσκα και χωρίς φυτοφάρμακα και ορμόνες προμηθεύονται νοικοκυριά στη Γερμανία από νεοσύστατες εναλλακτικές ομάδες αγροτών και καταναλωτών. Πρόκειται για το "Δίκτυο αλληλεγγύης αγροτικής οικονομίας", μία σύμβαση αλληλεγγύης παραγωγών και καταναλωτών που δημιούργησαν οικολόγοι-φάρμερ και καταναλωτές στο Κάσελ της Γερμανίας τον Οκτώβρη του 2010.

    Χάρη σ' αυτό το Δίκτυο, τουλάχιστον 50 νοικοκυριά προμηθεύονται φρέσκα και υγιεινά προϊόντα σε χαμηλές τιμές από 21 μεγάλα αγροκτήματα της Γερμανίας. Για την παραγωγή, επεξεργασία και διάθεση των προϊόντων το κάθε νοικοκυριό καλείται να πληρώσει την προκαταβολή των 120-150 ευρώ το μήνα.

    Οι καταναλωτές παραλαμβάνουν μία φορά την εβδομάδα τα προϊόντα στο σπίτι τους ή σε διεύθυνση κοινή με τους υπόλοιπους καταναλωτές που έχουν συνάψει "σύμβαση αλληλεγγύης". Προϋπόθεση για τη διάθεση των προϊόντων είναι το αγρόκτημα να βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη των 200 χλμ από τα νοικοκυριά.

    Ένα ακόμη πλεονέκτημα των καταναλωτών είναι ότι μπορούν να επισκέπτονται το αγρόκτημα στο οποίο παράγονται τα προϊόντα τους όποτε το θελήσουν. Κατ' αυτόν τον τρόπο οι καταναλωτές συνδέονται με τον παραγωγό και το προϊόν και παράλληλα ενισχύουν τα τοπικά προϊόντα. Οι αγρότες επίσης απολαμβάνουν και οι ίδιοι την παραγωγή των προϊόντων, δεν αγχώνονται καθώς έχουν διασφαλισμένη αγορά και δεν εξαρτώνται από τις τιμές που επιβάλει η αγορά.

    Δίκτυο ανάλογο της Γερμανίας υπάρχει επίσης σε Αυστρία, Γαλλία, Ιαπωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή